Att aldrig bli vuxen.

Seriöst. bättre barnfilm finns det inte.
Den får mig alltid att gråta.
Dumma Peter Pan.

Men åh, jag lever mig in i filmer för mycket.
Jag önskar också att jag kunde åka till Neverland och bo där för alltid och glömma allt.
Jag önskar också att jag kunde flyga och vara helt fri.
Jag önskar också att aldrig bli vuxen och slippa allt skit.

Det finns så mycket skit i livet. Så många måsten för att överleva.
Du måste gå i skolan för att få jobb, du måste ha jobb för att få pengar, du måste ha pengar för att kunna överleva.
Men tänk om man inte vill jobba?
tänk om man bara vill vara? Att få göra vad man vill men ändå klara sig?
Är det de man kallar arbetslös?
Nej, kan inte stämma. DE får så mycket skit för att de inte har något jobb m.m.

Men vilka är då de här "Peter Pan-människorna"?
Finns det ens några sådana, eller är det bara sagor?
Seriöst.
Ju mer jag tänker på det ju mindre önskar jag att just "denna" värld finns.
Jag vill inte gå i skolan, jag vill vara ledig. Jag vill kunna göra vad jag vill.
göra det jag känner för.
Inte gå till skolan för jag måste.

Som sagt. bland de bästa filmerna är Peter Pan, barnversionen-otecknad!
Jag vill bli som Peter. Jag vill bli som Pippi. Jag vill aldrig bli vuxen!
| |
Upp