Kuala Lumpur

Äntligen gratis wifi som även går snabbt!
Tacka Kuala Lumpur för det, vilket är dess flygplats jag sitter på. Jag befinner mig i en sådan kallad "mellanlandning", problemet är bara att jag ska befinna mig här i 12 timmar. Ett annat problem är att jag har köpt kaffe på starbucks här på flygplatsen, personalen på starbucks bär tomteluvor och spelar jullåtar. Är vi inte förbi det kapitlet?! Dessutom skrev de "Amyly" på min mugg..... 
De skulle ge mig en svart starkt kaffe, "really strong" och häpnandsväckande så lyckas de! Med tanke på all blask-kaffe vi har fått stå ut med i Indien så var jag nästan på väg att konverteras till te-världen. Kaffet där hade samma färg och styrka som tèet.
 
Igår så åkte min far hem till Sverige, vilket var ett jobbigt avsked. Men jag satt kvar på rummet och kollade på de 3-4 filmkanalerna som hotellet hade. Av någon anledning var det endast en glasruta mellan badrummet och sovrummet i vårat hotellrum vilket jag utnyttjade så att jag inte missade någon minut från filmen medan jag duschade!
 
Här i Indien har jag fått samma uppmärksamhet som jag fick i Peking, "Åh, en blond tjej. Henne ska jag ta kort med!". När vi var vid Amber fortet så var även kineser där dom tog kort på mig...... De är ju för tusan i Indien? Ska de inte hålla sig till en kultur i taget?
Även indierna själva har velat tagit kort med mig, senast igår på flygplatsen i New Delhi så var det en person som ville ta kort på mig.
Skönt att komma till denna flygplats, här verkar det vara fler "white skins" som de kallar oss. 
 
Klockan närmar sig 08.00 här och det börjar bli lite mer rörelse på flygplatsen. 
Jag kan inte överföra bilder av någon anledning, men jag ska senare försöka förklara i text om upplevelsen i Indien så får ni bilderna senare.
 
Namaste! 
 
 
 
Resor | Indien | |
Upp