Deviantart.

Jag verkligen älskar Deviantart. Det är en sida där man omöjligt kan gå ur ifrån oinspirerad. Det finns så många kreativa människor på denna planet att du ska bara veta. Det finns så sjukt många fina bilder där inne och det är bara att söka bland dem. Jag blir _ALLTID_ inspirerad när jag besöker hemsidan. Det är verkligen en tidsfördrivande sida där man kan kolla ihjäl sig på alla bilder.
Jag vet inte hur många gånger jag har sökt efter bilder som ger mig inspiration, ger mig tattuerings-tips eller bara suget att ut och fota på en gång.
Det finns så många idéer och tankar på den sidan.

Just nu har jag letat bland de senaste 8 timmarnas populäraste bilder och valde ut 3 för att göra en stockbild.
En stockbild är en bild som folk får använda om de uppfyller vissa villkor och licenser(som fotografen utav bilden bestämmer).

Länkar till dessa 3 bilder:
http://sortvind.deviantart.com/art/Time-Travel-141923560
http://beezqp.deviantart.com/art/Hitchcock-141920287
http://lpdragonfly.deviantart.com/art/indian-summer-141922185

Det kan vara riktigt kul ibland. Eftersom man själv inte alltid har det stora utbudet på alla sorters bilder, då man kan ta utav de bilder som man får "låna" av och använda sin fantasi och vara lite kreativ. Även om det faktiskt är precis framför datorn.

Men jag gillar budskapet och färgerna i denna bild som blev resultatet. Lite oldschool på något vis.
En tanke som dök upp i huvudet var:
"Vad är det sista jag kommer se innan jag dör?"

Med tanke på att de flesta dör på sjukhus eller i hemmet så brukar alltid nära och kära vara i närheten. Det är ju faktiskt fint att få se dem man älskar innan man slocknar.
Men tänk dem som hoppar ner från en skyskrapa, eller dem som dör utav en bomb, hoppar ut från ett flygplan. Hur ser deras sista syn/bild i huvudet ut ?
Kan det räknas som lika vackert ?
Kan det?
Kreativitet | |
Upp