Lek med tankar. För det är det tankar är till för.

Jag vill ha en ny dator.
Kollar runt som tusan, men måste även då sälja den jag har.
Gief någon ?
Det vore toppen!

Jag är solbränd också. Tummen upp!
No sleep tonight - Enter Shikari är GRYM.
Den är på den nya skivan och äger.
Jag kan lyssna på den om och om igen.

Köpt ett nytt linne på Calrlings. Fint är det. Silke också. Rosa. Tummen upp!
Nästa vecka kommer vara guld.
Nu har jag hela sommaren framför mig.
Ett år redan.
Och så stora skillnader jag har fått varit med om.
Så många nya upplevelser.
Så mycket jag har växt.

Snart är det redan ett år sedan jag flyttade hemifrån.
Jag kan knappt förstå det själv.
Att jag FAKTISKT bor i Göteborg.
30 mil ifrån min familj.
30 mil ifrån mina vänner.
30 mil ifrån det mesta.
Men nu bor i semesterorten.
Vilken Göteborg alltid har varit för mig tidigare.
Liseberg var det som Göteborg skyltade.
Jag har tidigare vart i Göteborg dryga 4 ggr tidigare.
Är det sinnes och åka till en "ny" stad och inte känna en enda?
Förutom en person. Och se nu hur mycket den betyder för mig!

Var det sinnes utav mig att lämna allt och hoppas på nytt?
Det känns ganska galet när jag tänker tillbaka.
Åka tåg i 3 h, möta en person som jag har pratat med i ~1 år och träffat i 4 dagar?
Sova på ett vandrarhem med 4 andra okända människor som visade sig vara engelsktalande?
Att sedan vakna för att åka den där båten över till andra sidan och möta sin klass på 80 pers?
Att veta vart man ska. Att hitta någon att prata med. Att veta att dessa personer kommer skapa min vardag.
Att veta att detta kommer jag syssla med i 3 år. Att veta att dessa personer kommer ha stor inverkan på mitt liv.
Att veta att jag kommer möta många utav dessa personer senare i arbetslivet.
Att veta detta nu. Samt veta att det redan har gått ett år.
Känns det galet.

Men jag ångrar ingenting alls. Verkligen inte.
Det är bland det största och bästa steget jag har tagit.
Att vända sig om och ta ett steg tillbaka finns inte. Det går inte.
Detta har jag valt och jag ska gå hela vägen.

Jag är fortfarande så lycklig och glad hela tiden att det inte ens finns minsta lilla tecken på att det har blivit fel.
Jag har sättit en punkt, en milstolpe i mitt liv. Här och nu i Göteborg.
Den sitter djupt och kommer alltid att finnas där.
Den milstolpe och punkt som förändrade allt som kommer ske i mitt liv.
Om jag inte valde det här, vart hade jag då varit?

Det var så många vägar att gå.
Men jag känner verkligen att jag valde rätt.
Jag vet inte riktigt vem jag ska tacka för jag valde rätt.
Men jag är glad iallafall!


Jag gillar att tänka. Drömma. Fantisera. Bolla med tankar.
Jag kan komma långt med dem, men de kan även ge många konsekvenser.
Lek med tankar. För det är det tankar är till för.
Tack för mig!
Tankar | |
Upp